Chłopie, zobacz jak motywować się do ćwiczeń?

Chłopie, zobacz jak motywować się do ćwiczeń?

Jak zmotywować się do ćwiczeń

Ty też w okresie zimowym dorobiłeś się dorodnego brzucha? Twoja partnerka naśmiewa się z Ciebie, że wyglądasz, jakbyś był w 6 miesiącu ciąży? Nie jesteś sam. I choć lato już tuż, tuż nie jest za późno, aby zabrać się za siebie ten mały bębenek zamienić w kaloryfer. Potrzebujesz jedynie odrobinę motywacji, która pomoże Ci schudnąć.

Cholera, czy mam problem z nadwagą?

Nie wiem, czy kiedyś już o tym wspominałem, ale kiedyś byłem dość „puszysty”. Ten kompleks, bardzo odbijał się na mojej psychice. Moja samodyscyplina i motywacja była na bardzo niskim poziomie, dlatego każda próba schudnięcia kończyła się fiaskiem. Kilkakrotnie próbowałem różnych diet, zapisywałem się na siłownie, niestety szybko odpuszczałem, a cała moja wcześniejsza praca szła na marne. Dopiero kilka lat temu, kiedy postanowiłem diametralnie zmienić swoje życie, udało mi się wytrwać w postanowieniu i osiągnąć sylwetę, o której zawsze marzyłem. Zapytasz, jak? Już wyjaśniam….

W życiu (prawie) każdego przychodzi taki moment, że widząc swoje odbicie w lustrze, dostrzega, że coraz mniej przypominasz osobę, którą niegdyś był. Nie mówię tutaj o starzeniu się, ale o momencie kiedy Twoje niegdyś szczupłe, wysportowane (albo i nie) ciało zaczyna przypominać worek z ziemniakami. Duży, bezkształtny, mało atrakcyjny. Czy zapala się w Twojej głowie czerwona lampka? Powinna. Często sami nie zauważamy tego, że przybieramy na wadze. Mogą zauważyć to osoby z naszego otoczenia, rodzina, przyjaciele… ale dla nas – osób, które same ze sobą spędzają najwięcej czasu, nie jest to takie oczywiste. Aż przychodzi ten wcześniej wspomniany dzień. Jeżeli sam potrafisz zauważyć, że Twoje ciało przybrało znacznie na wadze, to znaczy, że jest to ten moment, w którym bezwzględnie musisz się wziąć za siebie. Nie chodzi tu już nawet o kwestie estetyczne, ale o Twoje zdrowie.

Jak dowiedzieć się, czy Twoja nadwyżka kilogramów to już nadwaga? Możesz to łatwo sprawdzić przy pomocy kalkulatora BMI. Czym jest BMI (Body Mass Index)? Współczynnikiem, który ukazuje Twoją „idealną” masę ciała. Jeżeli Twój współczynnik przekracza normę, oznacza to, że masz nadwagę, a od tego krótka droga do otyłości. Nadwaga i otyłość potrafią odebrać radość z życia i prowadzić do depresji.

blog motywacyjny

Jak zmotywować się do ćwiczeń

Dlaczego tak trudno jest schudnąć?

Sam zadawałem sobie to pytanie miliony razy, ale tak jak wcześniaczej napisałem, w tamtym okresie moja samodyscyplina była znikoma. Testowałam na sobie różne diety cud, chodziłem na siłownię, jednak brak systematyczności i zacięcia powodowały, że moje dobre chęci nie wystarczały. Poniżej sporządziłem listę najczęstszych błędów, które mogą skutecznie utrudnić zrzucenie kilogramów.

  • Nie ruszasz się

Nawet najlepsza dieta nie pomoże Ci schudnąć, jeżeli nie dodasz do niej chociaż trochę ruchu. Aktywność fizyczna jest podstawą zdrowego stylu życia i nawet 15 minut głupiego spaceru to już -100kcl dziennie, jednak przy chęci schudnięcia to wciąż za mało.

  • Spożywasz za mało posiłków

Zjadasz 1 do 2 posiłków dziennie? To zdecydowanie za mało. Jeżeli wydaje Ci się, że szybciej schudniesz, bo jesz mniej posiłków, jesteś w błędzie. Długie przerwy między posiłkami sprawiają, że w organizmie spada poziom cukru, dlatego tak często wieczorami masz ochotę na podjadanie.

  • Podjadasz

Ten punkt nawiązuje do wcześniejszego. Ograniczanie posiłków skutkuje podjadaniem, którego czasami nawet sam tego nie kontrolujesz. Podczas oglądania telewizji, słuchania muzyki, czy po prostu spędzania czasu przy komputerze. Spróbuj zapisać wszystko, co zjadasz w ciągu dnia, a co nie jest pełnoprawnym posiłkiem, zdziwisz się, ile tego jest.

  • Jesz tłusto

Jeżeli uwielbiasz wszelkie tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, masło, mleko 3% i sery nie dziw się, że Twoje odchudzanie idzie opornie. Oczywiście nie mówię o unikaniu tłuszczu w ogóle, bo jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Wybieraj jednak tłuszcz roślinny i rybi.

  • Wybierasz produkty light

Wciąż nie mogę się nadziwić, ile ludzi wierzy w cudowną moc produktów light. Mało kto, tak naprawdę czyta etykiety takich produktów. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że często są one bardziej kaloryczne niż produkty „regularne”, np. cukry zastępowane są chemicznymi słodzikami, które mają za zadanie poprawić smak.

  • Nie jesz śniadań

Zauważyłem, że wielu moich znajomych pomija ten jakże ważny posiłek. Osobiście nie wyobrażam sobie dnia bez śniadania. Solidne śniadanie zapewni Ci energię na pierwszą połowę dnia oraz unormuje poziom glukozy, dzięki czemu nie będziesz miał ochoty na podjadanie. W skład pierwszego posiłku powinny wchodzić warzywa/owoce, nabiał i produkty zbożowe.

  • Unikasz węglowodanów

Popełniłem ten błąd kilka razy, dziwiąc się później, że nie mam siły do ćwiczeń. Węglowodany złożone są niezwykle ważne dla naszego organizmu, bo to właśnie podczas ich spalania zużywa najwięcej energii. Dlatego wszelkie makarony z mąki razowej, pełnoziarniste pieczywo, kasze i płatki są jak najbardziej wskazane.

  • Za mało pijesz

To jest jeden z najczęstszych błędów popełnianych podczas odchudzania. Musisz pamiętać o tym, że woda jest bardzo ważna dla naszego organizmu, w końcu stanowi 60-70% naszego ciała. Każdy z nas powinien wypijać co najmniej 2 litry płynów (najlepiej wodę mineralną).

co cię motywuje

blog motywacyjny


Odwieczny konflikt – dieta vs ćwiczenia?

Wiele ludzi, łącznie ze mną na początku odchudzania zadaje sobie pytanie, czy lepiej skupić się na diecie czy na ćwiczeniach? Jeżeli chcesz schudnąć, odpowiedź jest prosta – dieta i ćwiczenia. To połączenie daje najlepsze rezultaty.

Przestań wierzyć w diety cud, najlepszym sposobem jest zbilansowany sposób odżywiania. Jeżeli pragniesz pozbyć się kilogramów na stałe, musisz również na stałe zmienić sposób, w jaki się odżywiasz. Ogranicz produkty, które zawierają wysoką gęstość energetyczną i zastąp je tymi z mniejszą ilością kaloryczną. Dlaczego? Bo te drugie zawierają więcej wody, dzięki czemu Twój żołądek będzie bardziej wypełniony, a Ty poczujesz się szybciej syty. Pamiętaj jednak, że podstawą zmiany sposobu odżywiania będzie poszerzenie wiedzy na temat żywności oraz jej właściwości.

Nie da się ukryć, że jeżeli pragniesz schudnąć, aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Sama dieta nie wystarczy, bo nawet jeżeli uda Ci się zrzucić kilogramy, pozostanie nadmiar skóry. Dzięki ćwiczeniom Twoje ciało się ujędrni, a tkankę tłuszczową z czasem zamienisz na tkankę mięśniową. Zacznij od prostych nawyków – zamiast windy używaj schodów, krótką odległość, którą pokonujesz tramwajem, zamień na spacer. Jeżeli te proste czynności wydają Ci się mało efektywne, pomyśl o tym, że podczas 15 minut marszu dziennie (60 kcal) w skali roku tracisz prawie 22 tys. kalorii. Dodając do tego regularne ćwiczenia (chociaż 30 minut) 4 razy w tygodniu, gwarantuje Ci, że uzyskasz zadowalające efekty.

Jak zmotywować się do schudnięcia?

Wcześniej wspomniana dieta i ćwiczenia to niestety nie wszystko. W akcji „odchudzanie” najważniejsze jest odpowiednie podejście. Po pierwsze musisz tego bardzo chcieć, po drugie wyznaczyć sobie realny cel. Moim zdaniem o wiele lepiej ustalić ile chcesz stracić centymetrów, a nie kilogramów. Dlaczego? Bo kiedy zaczniesz ćwiczyć, Twoja tkanka tłuszczowa zacznie zamieniać się w mięśnie, które ważą więcej niż tłuszcz. Dlatego po 2-3 miesiącach, Twoja waga może skoczyć w górę. Natomiast jeżeli zmierzysz dane partie ciała (np. obwód brzucha) przed rozpoczęciem odchudzania i po, będziesz mógł zobaczyć realne efekty w liczbach. Kiedy zobaczysz, że utraciłeś upragnione kilogramy, zdasz sobie sprawę, że Twoja ciężka praca się opłaciła, co wpłynie pozytywnie na Twoją motywację. Dodatkowe sposoby, które pomogą Ci zwiększyć motywację do ćwiczeń znajdziesz poniżej.

  • zrób listę zalet, które przyniesie Ci schudnięcie
  • zacznij od małych zmian
  • wyobraź sobie jak będziesz się czuł, kiedy w końcu osiągniesz cel
  • nagradzaj swoje sukcesy
  • odkryj zalety nowego stylu życia
  • znajdź partnera do treningów
  • nie zniechęcaj się, jeżeli coś pójdzie nie po Twojej myśli

Odchudzanie nie należy do łatwych zadań, ale jeżeli naprawdę się do tego przyłożysz, wszystko jest możliwe. Szczerze wierze, że jeżeli takiej osobie jak mi się udało, się zmienić swoje życie, może się to udać każdemu. Musisz tylko uwierzyć w siebie i swoje możliwości.
Każda podjęta przez Ciebie próba, choć początkowo może zakończyć się klęską, przybliży Ciebie do przyszłej wygranej. Sam, tak jak wspomniałem na samym początku, kilkakrotnie próbowałem schudnąć, aż przyszedł ten odpowiedni moment i w końcu mi się udało.

blog motywacyjny

blog motywacyjny

 

 nike air max cheap wholesale